Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789035140189 |
De firma is een onthullende geschiedenis over consultancy op het hoogste niveau. McKinsey & Co., opgericht in 1926, is al decennia het toonaangevende consultancybureau ter wereld en was en is zeer belangrijk voor onder meer het Amerikaanse, Duitse en Nederlandse bedrijfsleven. McKinsey hielp de barcode ontwikkelen, en drong door tot in het Witte Huis en Downing Street 10. De consultants van McKinsey & Co. hebben een vernieuwende structuur geïntroduceerd binnen overheden, bedrijven en instituties die zorgde voor een wereldwijde verspreiding van het Amerikaanse kapitalisme. Tegelijkertijd kan McKinsey worden geassocieerd met een lange lijst grote fouten. Zo speelde de firma een opvallende rol bij de veelbesproken ondergang van Enron en bij de grote bankencrisis. En dan was er nog de zaak-Rajat Gupta, ooit managing director van McKinsey maar nu in de gevangenis wegens een schandaal rond handel met voorkennis. In De firma ontrafelt een van Amerikas beste financieel journalisten hoe McKinsey & Co. bij zo veel bedrijven binnen heeft weten te dringen. McDonald laat zien hoe een van de meest prestigieuze, invloedrijkste en tegelijk geheimzinnigste bedrijven van de wereld opereert. Duff McDonald, werkzaam geweest bij Goldman Sachs, is een New Yorkse journalist die onder meer schrijft voor The New York Observer, Time, Esquire en Newsweek. De firma biedt een fascinerende blik achter het succes van het bedrijf. () Het boek onderzoekt de opmerkelijke en intrigerende breuk tussen de adviezen die McKinsey geeft en de uiteindelijke resultaten. The New York Times